Slow Roll Älvsjö #1

Onsdagen den 14:e maj var det äntligen premiärcykling för Slow Roll Älvsjö. Vädret var så där men humöret på topp hos de ca 40 cyklister som deltog i detta historiska ögonblick.

Uppladdningen började redan några dagar innan med daglig väderkontroll. Samma dag gjordes en översyn av walkie-talkies för att se om de funkade. En strulade så jag fick införskaffa två nya under dagen (motvilligt måste jag dock erkänna att jag hade satt in batterierna fel på den ena så den funkade visst…). Snabbt hem från jobbet och stoppa i familjen mat. 18:15 skulle vi ledare samlas utanför Fru Marias Bak.

Trots att klart.se och SMHI lovade uppehåll från 17:00 så kom det regn någon timme innan det var dags. Under vår tur kom det dock bara sporadiskt duggregn så det var inte så besvärligt. Men sol är alltid bättre!

Slow Roll Älvsjö Varselväst
Min fru med varselvästen. Tryck av Karin Egrelius.

Utanför Fru Marias Bak tilldelades vi ledare varsin rosa varselväst med snygg Slow Roll-tryck på. Arbetsuppgifterna fördelades och nu inväntade vi bara cyklister. Skulle det komma några alls? (Nåja, några stod där redan när vi ledare kom). Inför start runt 18:30 hade  38 – 40 st vågat sig ut för premiären av Slow Roll Älvsjö. Jättekul!

Vi cyklade ca 8,4 km runt Långbro, Långsjö och Herrängen för att nå vårt slutmål Casa Del Lago vid Långsjön. Jag och Daniel agerade ”corkers” och stoppade trafiken vid vissa kritiska passager (typ Långbrodalsvägen, Vantörsvägen och Svartlösavägen). Allt flöt på jättebra och de bilister som kanske fick vänta en extra minut när vi cyklade förbi hade stor förståelse. Tack för er hänsyn!
Se filmen som Thomas klippt ihop här.

De barn vi hade med oss fixade sträckan galant även om det var jobbigt ibland. Lilla Rex fick putthjälp av sin far vid de få backar vi cyklade uppför.

Slow Roll Älvsjö # 1Väl framme vid Casa Del Lago blev det gruppbild innan alla fick gå in och ta sig en välförtjänt värmande kaffe, välsmakande öl eller vad man nu kände för. Barnen åt glass och bulle tyckte jag mig se.

Tack för en trevlig tur och jag hoppas vi ses igen den 28/5 då Slow Roll Älvsjö rullar för andra gången. Samling 18:30 vid Fru Marias Bak.  Det blir en annan tur och annat slutmål.

/Parkley

En kommentar Lägg till din

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.